ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
چگونه پیمانکار شهرداری شویم؟

برای آن که بتوانید پیمانکار شهرداری شوید باید در ابتدا شرکت خود را به صورت کاملا رسمی و قانونی به ثبت برسانید. پس از آن می توانید به سراغ شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی و قانونی برگزار شده توسط شهرداری ها بروید.

 با توجه به اینکه تمامی امور شهرداری ها زیر نظر دولت و از طریق مناقصه و مزایده برگزار می ‌شود؛ اگر شما شرکت خود را به صورت کاملا رسمی به ثبت رسانده باشید، نمی توانید از مزیتهای عقد قرارداد با شهرداری برخوردار شوید و به عنوان پیمانکار شهرداری فعالیت هایی را بر روی پروژه های مختلف انجام دهید. در ادامه این مقاله با چگونگی ثبت شرکت پیمانکاری شهرداری آشنا می شویم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

ثبت شرکت پیمانکاری شهرداری

برای آنکه شرکت پیمانکاری خود را به ثبت برسانید و در مزایده ها و مناقصه های دولت شرکت کنید؛ بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که ابتدا حتما شرکت خود را به صورت سهامی خاص ثبت کنید. همچنین بهتر است از ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود که اعتبار کمتری دارد و در مناقصه ها و مزایده ها کمتر مورد استقبال قرار می گیرد خودداری کنید.

شرکت هایی که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند و می خواهند به عنوان پیمانکار شهرداری فعالیت کنند باید ابتدا استعلام های لازم را در ارتباط با نام شرکت مورد نظر بگیرند تا متوجه شوند که نام شرکت آنها قبلا به ثبت نرسیده باشد. در این صورت می توانند نام شرکت خود را به صورت سهامی خاص به ثبت برسانند.

پس از انتخاب نام برای شرکت پیمانکاری خود باید تمام مدارک لازم را برای ثبت شرکت خود آماده کرده و در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت های پیمانکاری شهرداری قرار دهید. در آخر نیز شما باید تمام هزینه های مربوط به انتشار آگهی در روزنامه های رسمی کثیرالانتشار را پرداخت کنید. این کار کمک می کند تا به اعتبار و ارزش شرکت خود اضافه کنید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت پیمانکار شهرداری

برای آنکه بتوانید شرکت پیمانکاری شهرداری خود را ثبت کنید نیاز دارید که مدارک زیر را ارائه کنید:

  • تهیه اساسنامه شرکت ( ۳ نسخه ) که توسط کلیه سهامداران امضا شده باشد.
  • ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه افراد سهامدار
  • ارائه گواهی سوء پیشینه کیفری کلیه اعضا
  • مراجعه به یک دفترخانه و تهیه یک اقرار نامه معتبر
  • تهیه و تکمیل فرمی تحت عنوان انتخاب نام شرکت
  • تهیه و تکمیل مشخصات اعضای شرکت در قالب یک فرم
  • ارائه ۲ نسخه اظهارنامه از بخش حسابداری
  • حضور حداقل ۵ نفر برای تاسیس شرکت
  • تهیه حداقل میزان سرمایه
  • ۳۵% از سرمایه اولیه باید در حساب شرکت قرار بگیرد
  • بازرسین و هیئت مدیره تشکیل شود
  • رشته های مختلف پیمانکاری
پیمانکاری شهرداری، مدیریت پسماند

کارت پیمانکاری شهرداری در رشته ها و حوزه های مختلف زیر ارائه می شود:

  • سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • معاونت حمل و نقل و ترافیک
  • سازمان عمرانی مناطق
  • معاونت فنی و عمرانی
  • معاونت امور اجتماعی و فرهنگی
  • سازمان بازرسی
  • سازمان مدیریت پسماند
  • سازمان بوستان ها و فضای سبز
  • سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی
  • سازمان زیبا سازی
  • سازمان آتش نشانی
  • ستاد شرکت واحد اتوبوس رانی
  • ساماندهی صنایع و مشاغل شهر
  • سازمان بازنشستگی
  • شهروند
  • سازمان نوسازی

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مشاوره تحقیقات، مدیریت استاندارد » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیمانکار شهرداری , سایت مناقصات , مناقصات دولتی , مناقصه شهرداری, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 93 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 14:33

طولانی ترین قطار مسافربری جهان به روی ریل رفت

طولانی ترین قطار مسافربری جهان با ۱۰۰ واگن متصل به ابعاد حدود دو کیلومتر آغاز به کار کرد. این قطار از مناظر خیره کننده کوه های آلپ سوئیس عبور می کند. در ادامه این مقاله از مجله ی هزاره با ما همراه شوید.

طولانی ترین قطار مسافربری در سوئیس

راه آهن راتین متعلق به شرکت راه‌آهن سوئیسی با سفر در یکی از دیدنی ‌ترین مسیرهای رشته کوه‌های آلپ، توانست رکورد طولانی‌ترین قطار مسافری جهان را در روز شنبه به خود اختصاص دهد. طولانی ‌ترین قطار مسافربری جهان دارای  ۱۰۰ واگن است که در روز شنبه از میان کوه‌های آلپ سوئیس عبور و بیش از یک و نیم کیلومتر در این مسیر حرکت کرد.

این قطار ۱۹۱۰ متر بوده که از ۲۵ قطار چند واحدی تشکیل می شود.  در اولین حرکت این قطار که در میان کوه های آلپ بود، ۱۵۰ مسافر در آن سوار شده بودند و از کانتون گراوبوندن در شرق سوئیس عبور کرد.

سخنگوی راه آهن راتین اعلام کرده است که این قطار طولانی چند صد متر طولانی تر از قطار بلژیکی است که توانسته بود در دهه ۹۰ رکورد جهانی را از آن خود کند. راه آهن راتین همچنین اعلام کرده است که رکورد جهانی طولانی ‌ترین قطار مسافربری را در رویدادی به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس راه آهن سوئیس شکسته است.

قطار ” کروز الپاین” از یک مسیر مارپیچ از پردا تا آلوانئو را در مدت زمان یک ساعت طی کرده است. این مسیر در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. در این مسیر ۲۲ تونل به هم متصل هستند و ۴۸ پل در این مسیر وجود دارد.

طولانی ترین قطار مسافربری جهان به روی ریل رفت

تصاویر هوایی که در رسانه های سوئیسی منتشر شده است نشان می دهد که این قطار  همزمان در چند ارتفاع حرکت کرده است، به طوری که در همان حال که سر قطار در حال خروج از یک تونل بود، واگن های عقبی در حال عبور از باقی تونل ها بوده است.

جاده ای که  منتهی به نقاطی که منظره  خوبی از این مسیر ریلی دارند  نشان می دهد، به روی خودروها بسته شده بود، با این حال اما بسیاری از افراد با پای پیاده یا با استفاده از دوچرخه خود را به کوهپایه رساندند تا بتوانند بهترین دید را نسبت به قطار داشته باشند. همچنین زمانی که قطار از کوهپایه به طرف پایین می آمد، برخی از مردم سوار بر دوچرخه سعی کردند به صورت موازی با مسیر قطار آن را دنبال کنند.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که قطارهای باری با طولی بیش از سه کیلومتر بزرگتر هستند، اما این قطار طولانی‌ ترین قطار مسافربری است که تا به حال حرکت کرده است. علاوه بر این، آمارها نشان می ‌دهد که ۳۰۰۰ نفر این رویداد تاریخی را بر روی یک صفحه نمایش غول پیکر که در نیمه راه در نزدیکی برگون نصب شده بود تماشا کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های توسعه زیربناهای حمل و نقل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : راه آهن , طولانی ترین قطار , مناقصه راه آهن, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 92 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 14:27

مزایده خودرو تویوتا و تویوتا سپاه

تویوتا موتور کورپوریشن یک شرکت با اصالت ژاپنی اما چند ملیتی سازنده خودرو، ماشین‌آلات، پیشرانه و قطعات خودرو مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است. در این شرکت نخستین خط تولید خودرو تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه ماشین ‌سازی صنایع تویوتا راه‌اندازی شد. اولین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ ای نام داشت. تویوتا در زبان ژاپنی به معنای شالیزار است. شرکت تویوتا همچنین دارای برندهای دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینو موتورز نیز بوده که در حال حاضر به‌ عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته می ‌شود. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می ‌شود. این خودرو به صورت کارکرده، دست دوم و در حد نو برای مزایده نیز گذاشته می شود. در ادامه این مقاله از مجله هزاره برای معرفی بیشتر این مجموعه و مزایده خودرو تویوتا همراه ما باشید.

ورود تویوتا به بازار ایران

تویوتا که یک برند خودرویی معتبر در سراسر جهان است در سال ۱۹۳۷ تاسیس شد و تا به امروز توانست به سرعت خود را رشد دهد. شما در هر رنج قیمتی می توانید محصولات این شرکت را پیدا کنید. تویوتا در سال ۲۰۱۶ توانست خود را به عنوان سیزدهمین شرکت بزرگ جهان معرفی کند و در حقیقت با تولید بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال، تبدیل به بزرگ ترین خودروساز جهان شد.

در زیر مجموعه تویوتا خودرو هایی مانند لکسوس و Scion قرار دارند و همچنین هیبریدی های مختلفی را تولید می کنند که تویوتا پریوس پرفروش ترین هیبریدی جهان در چندین سال اخیر شناخته شده است. در ایران نیز تویوتا از طریق شرکت ایرتویا عرضه می شود و محصولات سدان و شاسی بلند تویوتا در ایران به فروش می رسد.

مزایده تویوتا

مزایده خودرو تویوتا

همه روزه در کشور ارگان های مختلفی انواع کالاهای مختلف اعم از خودرو های خود را به صورت مزایده به فروش می گذارند که ارگان دولتی سپاه هم به همین شکل خودروهای مازاد خود را به صورت مزایده ای به فروش می رسانند. مزایده تویوتا سپاه نیز عمدتا به صورت آنلاین یا حضوری انجام می شود که قبل از شرکت در مزایده شما می توانید خودرو های مزایده ای را مشاهده کرده و پیشنهاد قیمت بدهید. در این نوع از مزایده خودرو سپاه در سال ۱۴۰۱ که در حال برگزاری است، این خودروها به صورت کارشناسی شده هستند که کارشناس مربوطه معمولا از نهادهای دولتی بوده و طی مراحلی خودرو ها را بررسی و قیمت گذاری می کند.

پس از اعلام فرایند مزایده و این قیمت گذاری نیز، فردی برنده مزایده تویوتا سپاه و یا دیگر ارگان ها خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه کرده باشد. این قیمت ها نباید کمتر از قیمت کارشناسی اعلام شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مزایده خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده , مزایده تویوتا , مزایده تویوتا سپاه , مزایده خودرو , مزایده سپاه, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 186 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 14:53

عوارض ساخت و ساز تخفیف دار شد

بر اساس اعلام رئیس شورای شهر تهران، مطالبات حوزه شهرسازی مثل عوارض ساخت و ساز در شرایط نامناسب اقتصادی با تخفیف همراه می شود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

جزئیات تخفیف عوارض ساخت و ساز

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و سومین  جلسه شورا ضمن اشاره به تشریح جزئیات تخفیف لایحه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری اظهار کرد: مبالغ تا یک میلیارد تومان از ۴۰ درصد تخفیف، از یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۳۸ درصد، از ۲۵ میلیارد تا ۵۰ میلیارد ۳۶ درصد و از ۵۰ میلیارد تومان به بالا ۳۴ درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: به هر میزان که مبلغ بالاتر باشد این تخفیف ها کمتر است و برای مبالغ پایین و همچنین شهروندانی که می خواهند ساخت و ساز کنند عوارض کمتر خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی این تخفیف در نظر گرفته شده تا کسانی که فیش دریافت کردند از فرصت استفاده کرده و هر چه سریع تر عوارض خود را بپردازند. در این صورت از تخفیف بیشتری بهره مند می شوند.

چمران ضمن اشاره به انتصابات در شهرداری تصریح کرد: ما در ارتباط با سرپرستان اعلام کردیم هر چه سریع ‌تر یا حکم همان سرپرست را تمدید کنند و یا تغییرات را انجام دهند.

علاوه بر این در جلسه امروز تصویب شد که ۳ درصد جایزه خوش حسابی از  ۱۵ آبان تا ۱۴ آذر، از ۱۵ آذر تا ۱۴ دی ماه ۳۶ درصد از ۱۵ بهمن تا ۲۰ اسفند ۳۴ درصد و از ۲۰ اسفند تا پایان سال ۲۰ درصد اعمال شود.

همچنین تخفیف عوارض برای قطع اشجار و ماده ۱۰۰ وجود نخواهد داشت و به دنبال این موضوع  تقسیط در پرداخت عوارض قطع درخت و ماده ۱۰۰ اعمال می شود.

عوارض ساخت و ساز

از سوی دیگر حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن اشاره به تصویب “اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران”، گفت: مدیریت شهری تهران با هدف ایجاد تعادل در قیمت مسکن، رونق ساخت و ساز و همچنین تشویق و تسهیل در وصول مطالبات ناشی از عوارض صدور پروانه ساختمانی و نظارت فنی، این لایحه را با در نظر گرفتن تخفیفات پلکانی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرده بود که با همراهی اکثریت قاطع اعضای شورای انقلابی شهر تهران به تصویب رسید و اکنون با تأیید فرمانداری محترم تهران برای اجراء، به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.

صارمی همچنین با اشاره به تحقق صدور یک هفته ای پروانه شهرسازی توسط مناطق افزود: براساس این مصوبه، متقاضیان پروانه و گواهی ساختمانی که دارای تسویه حساب قطعی و تأییدیه وصول عوارض سیستمی باشند، در صورت عدم تغییر در سطح و سطوح مورد درخواست، تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز مشمول افزایش احتمالی عوارض نمی شوند.

وی همچنین در ارتباط با پاداش خوش حسابی در مصوبه جدید، خاطر نشان کرد: در صورتی که مؤدی یا متقاضی صدور پروانه، تمایل داشته باشد کل مبلغ عوارض شهرسازی را به صورت نقدی و یکجا از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ پرداخت کند، مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی می شود.

در این مصوبه با هدف بهره مندی حداکثری مشمولان از این فرصت، میزان پاداش با توجه به مبلغ عوارض و زمان پرداخت، به صورت پلکانی حداکثر تا ۴۰ درصد تعیین شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ابنیه و عمران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مناقصه , مناقصه ساختمان , مناقصه شهرداری , مناقصه شهرسازی, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 104 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 14:39

خط تولید سرم

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به زودی خط تولید سه میلیون تیراژی سرم در کشور راه اندازی خواهد شد و نیاز بخش عمده ای از کشور را پوشش خواهد داد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

میزان تولید سرم در کشور

حیدر محمدی در ارتباط با میزان تولید تجهیزات پزشکی و سرم در داخل کشور گفت: میزان سرم تولیدی ما حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون در ماه است که این میزان حدود یک تا دو میلیون از نیاز کشور کمتر است. تا اوایل سال گذشته میزان نیاز ما به سرم در ماه ۱۰ و نیم میلیون بود و باقی مانده آن ذخیره می‌ شد و از زمانی که پیک پنجم کرونا شروع شد این نیاز به شدت افزایش یافت.

محمدی خاطر نشان کرد: ما از تابستان سال جاری مجددا با مشکل کمبود سرم روبرو شدیم و از همین جهت هم واردات را ادامه دادیم. در حال حاضر هفته ای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار سرم وارد کشور می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: به زودی نیز خط تولید سرم در یکی از شرکت های داروسازی در کشور و با ظرفیت حداقل سه میلیون عدد سرم در ماه طی یک تا دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: دو شرکت داروسازی در اهواز و اصفهان از سال دیگر با خط تولید سرم راه اندازی و یکی از شرکت ‌های سرم‌ ساز ما نیز ظرفیت تولید خود را دو برابر می ‌کنند بنابراین از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده نه تنها واردات سرم نخواهیم داشت بلکه صادر کننده نیز خواهیم بود.

صفاری مدیدعامل شرکت داروسازی جابر ابن حیان نیز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: ما در خط کپسول آموکسیسلین روزانه یک میلیون کپسول تولید می‌کنیم و ظرفیت های خود را در زمینه های مختلف ارتقا داده ایم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تجهیزات پزشکی، دارویی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مناقصه , مناقصه تجهیزات پزشکی , مناقصه دارو, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 104 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 15:52

خرید موتورسیکلت مزایده ای

در گذشته به موتور سیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه موتوری دو چرخ نگاه می شد در حالیکه این روزها با بزرگ شدن بازار موتور شرکت های بزرگ سعی کرده اند که با توجه به نیاز مشتری انواع مختلفی این وسیله را طراحی و تولید کنند. در این مقاله از مجله هزاره به بررسی آنها و همچنین نحوه خرید موتور مزایده ای خواهیم پرداخت.

انواع موتورسیکلت

موتور سیکلت ها دارای انواع و کلاس های مختلفی به شرح زیر هستند:

موتور سیکلت مسابقه ای

از جمله ویژگی های این نوع موتورسیکلت سرعت، شتاب، قدرت ترمز گیری و قدرت مانور بالای آن است. به همین دلیل رانندگی با این وسیله نیاز به هوش و سرعت عمل بالایی دارد. این موتورها دستگیره فرمان کوتاه با قابلیت گردش بسیار محدود (بین ۱۰ تا ۱۵ درجه) را دارند. ارتفاع زین بیشتر و طول کمتر موتورسیکلت نسبت به مدل کروزر و عقب بودن جاپایی باعث می‌شود که راکب قدری روی موتور خمیده شده و شکلی آیرو دینامیکی به خود می‌گیرد. ترمزها، لاستیک ‌ها، سیستم انتقال نیرو و سیستم تعلیق این موتورها عملکرد بسیار خوبی دارد.

موتور سیکلت استاندارد یا شهری

این موتورها ساده بوده و برای استفاده در شهر کاربرد دارند. ساخت این موتورها از دهه ۷۰ میلادی رواج پیدا کرده است و در اوایل دهه ۸۰ در اروپا به اوج خود رسیده است. این موتورها به لحاظ اقتصادی قیمت مناسبی داشته و عموم مردم قدرت خرید آنها را دارند. یکی از محبوب ترین این نوع موتورها مدل هوندا ۱۲۵ سی جی است.

موتور سیکلت کروز یا تفریحی

این موتور سیکلت ها دارای فاصله زیادی میان دو چرخ هستند و ارتفاع زین آنها کم بوده و دستگیره آنها بلند است. پاهای راکب در این نوع معمولا جلوتر از بدنش است و دست ها برای گرفتن دستگیره ها بالا می آید. به همین دلیل هم راکب معمولا با کمری قائم بر روی آن قرار می گیرد. طی کردن مسافت های زیاد بر روی این موتورها به دلیل نوع نشستن راکب، خسته کننده نخواهد بود.

موتور سیکلت فراجاده ای

استفاده از این موتور سیکلت ها در خارج از جاده های هموار و آسفالته بوده و با اهداف مختلفی طراحی و ساخته می شوند. کاربرد اصلی این موتورهای آف رود یا فرا جاده ای در مکان های برون شهری یعنی جاده های کویری، بیابان ها و مسیرهای پوشیده از درخت است. درواقع ویژگی اصلی این مسیرها پستی و بلندی، ناهمواری و باتلاق و لجنزار، صخره و تپه های فراوان است که این موتورها توانایی عبور از آنها را دارند.

موتور سیکلت کراس

در زمان‌ هایی که نیاز به انجام پرش‌ های بلند از تپه ‌ها و انجام حرکات نمایشی باشد از موتور سیکلت کراس استفاده می‌ شود. این موتورسیکلت ‌ها مخصوص بیابان ‌ها و تپه‌ ها است و تنها برای این نوع کاربری طراحی شده‌ است. به همین دلیل هم تجهیزات مورد نیاز برای تردد در سطح شهر را نداشته و حتی در بعضی از این مدلها سیستم روشنایی نیز وجود ندارد.

موتور سیکلت مزایده ای

نحوه خرید موتورسیکلت مزایده ای

 بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی اقدام به برگزاری انواع مزایدات موتور سیکلت می کنند. این فرایند با اعلام سازمان برگزار کننده مثل سازمان قوه قضاییه، نیروی انتظامی شروع شده و در روزنامه های کثیرالانتشار یا وب سایت های اطلاع رسانی این آگهی ها مانند سایت مزایدات هزاره، منتشر می شود. سپس متقاضیان با ارائه اسناد مورد نیاز وارد فرایند رقابتی  شده و در صورتی که بالاترین قیمت را نسبت به رقبا ارائه بدهند، برنده مزایده خواهند بود. مزایده موتور سیکلت عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده فروش مدل های مختلف موتور سیکلت نو و اسقاطی و غیره است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های قوه قضائیه  » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سایت مزایدات , مزایده , مزایده موتورسیکلت , مزایده نیرو انتظامی, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 114 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 15:05

صادرات خودرو سایپا

اولین صادرات خودرو سایپا که شامل خودروهای کوییک و ساینا است؛ به ونزوئلا انجام شد. در طی این فرایند وزیر حمل و نقل و سفیر ونزوئلا نیز حضور داشتند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

همکاری های خودرویی ایران و ونزوئلا

در طی مراسم ارسال خودروهای کوییک و ساینا به ونزوئلا، وزیر حمل و نقل ونزوئلا با ابراز خوشنودی از همکاری مشترک بر اساس توافقات ایجاد شده میان دو کشور گفت: بر اساس نگاه همکاری دو کشور در کمیسیون اقتصادی مشترک در فاز اول صادرات خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب سایپا در حال انجام است.

رامون بلاسکز ضمن اشاره به این که در نمایشگاهی که شرکت های ایرانی در این کشور برگزار کردند از محصولات سایپا استقبال خوبی شده است؛ خاطر نشان کرد: در نظرسنجی انجام شده در این نمایشگاه، درخواست بالایی از سوی شهروندان ونزوئلایی برای خرید محصولات ایرانی ایجاد شده است و بر این اساس حدود ۸۰ هزار درخواست خرید ثبت شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری خوبی که ایجاد شده روند ارسال خودروهای ایرانی به سرعت انجام بگیرد.

محمد علی تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این که صادرات خودرو سایپا موجب ارزآوری مناسبی برای سایپا خواهد بود گفت: تا پایان سال جاری صادرات خودروهای گروه سایپا به عراق و ونزوئلا ۴۰ میلیون دلار خواهد بود و در حوزه لوازم یدکی نیز ۱۰ میلیون دلار ارز آوری ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تا به امروز صادرات محصولات سایپا در حجم کمتری به سایر کشورها ارسال شده است و این برای نخستین بار است که محموله هزار دستگاهی از محصولات این گروه به کشور دیگری ارسال می شود. این موضوع نشان دهنده استقبال خوب مردم کشور ونزوئلا از محصولات گروه سایپا است.

تیموری در ادامه اضافه کرد: ما هم اکنون در حال برنامه ‌ریزی برای تولید و ارسال محموله ۲ هزار دستگاهی بعدی محصولات هستیم.

وی در ارتباط با توانمندی های موجود در گروه سایپا گفت: در گروه خودرو سازی سایپا تمام زیر ساخت فرایندهای تولید از بدنه، رنگ،  مونتاژ و پرس و همچنین زنجیره قطعه سازی شامل هزار قطعه ساز وجود دارد و این خودروساز در طول ۴۰ سال به دانش مناسبی در این زمینه دست پیدا کرده است.


پیشنهاد مطالعه: مزایده سایپا و شرایط برگزاری آن
.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا  همچنین تصریح کرد:  خوشبختانه در صنعت خودرو توسعه جامع در کشور صورت گرفته و بزرگترین فولاد سازی در خاورمیانه در کشور برای تولید ورق های خودرو وجود دارد. همچنین بیش از ۲۰ شرکت پتروشیمی با هدف تولید مواد اولیه خودروها در بخش پلیمر، رنگ و مواد شیمیایی فعال است. در بخش لوازم برقی و الکتریکال خودروها نیز شرکت های دانش بنیان خوبی در ایران شکل گرفته و درحال فعالیت است.

وی اضافه کرد: در بدترین شرایط تحریم در شرکت سایپا ۲ هزار خودرو به صورت روزانه تولید می شود که نشان دهنده توانمندی بالای این گروه خودرو سازی است.

تیموری همچنین ابراز امیدواری کرد که علاوه بر ارسال کامل خودروها به کشور ونزوئلا، خط تولیدی نیز در این کشور ایجاد شود که تمام فرایند تولید بدنه و رنگ آمیزی در آن صورت بگیرد. در این صورت می توان در سال حداقل ۱۰۰ هزار تولید انجام داد.

به دنبال حجم بالای درخواست ۲۰۰ هزار دستگاهی محصولات سایپا از سوی ونزوئلا، دو طرف خواهان راه اندازی مجدد خط تولید خودروهای سایپا در این کشور هستند و به زودی خط توليد خودرو ونيراتو، در آن کشور مجددا راه اندازی خواهد شد. این شروع  روند صادرات به کشور ونزوئلا، می تواند زمینه پرداخت بدهی های قبلی کشور ونزوئلا به ایران را فراهم کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سایت مزایدات , صادرات خودرو , مزایده , مزایده خودرو , مزایده سایپا, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 75 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 14:50

مزایده اموال انبار تملیکی

تشکیل سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی با هدف تمرکز بر کلیه امور مربوط به جمع ‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، تصرف، تحت توقیف یا مدیریت دولت در آمده اند؛ به وجود آمده است. در این زمینه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی از خریداری همه انبارها، جذب ۶۹۷ نفر نیروی جدید، ایجاد سامانه نظارت برخط و لحظه ‌ای بر فعالیت انبار تملیکی خبر داده است. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

وضعیت انبار تملیکی در کشور

بر اساس گزارشی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علی جمشیدی» اظهار داشت: ۱۳۸ انبار داریم که از این تعداد فقط ۲۴ انبار در مالکیت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است و بقیه آنها، اجاره‌ای هستند.

وی اضافه کرد: یک مورد از این انبارها سوله است و ۸۳ درصد کل انبارهای سازمان اجاره ای هستند. مجموع این انبارها ۱۶۰ هزار متر مربع است که سالانه هم ۲۴ میلیارد تومان اجاره بابت این انبارها پرداخت می‌ شود.

  معاون توسعه مدیریت سازمان اموال تملیکی تصریح کرد: با توجه به  نقش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جای تعجب است که ۸۳ درصد از کل انبارها اجاره ای است. زمانی که انبار غیر تملیکی باشد نمی توان استانداردهای مهمی مانند اطفای حریق، تعمیرات اساسی و غیره را در آنها اعمال کرد.

موتور مزایده ی در انبار تملیکی

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این انبارها تملیکی نیستند؛ نمی توانیم آنها را تجهیز کنیم و در همین زمینه در یک سال اخیر به اندازه ۶ سال گذشته انبار خریداری کرده ایم. این به معنای آن است که  ۶۴۰۰ متر مربع به مجموع انبارهای تملیکی اضافه کرده ایم که این انبارها در استان ‌های هدف هستند. از بابت مساحت نیز در انبار تملیکی خوزستان یک انبار تملیکی مکانیزه و تجهیز شده است.

جمشیدی در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: ۲۴ انبار تملیکی داشتیم که ۴ انبار در یک سال اخیر اضافه شده و به ۲۸ انبار رسیده است. از نظر متراژی نیز به همین نسبت رشد داشته است. در سال جاری حدود ۱۴ هزار مترمربع نیز کالا قفسه بندی شده است.

بر اساس اظهارات  معاون توسعه مدیریت سازمان اموال تملیکی، تا پیش از این همه کالاها بر روی هم تلنبار می شدند و امکان دسترسی به آنها وجود نداشت. این شرایط موجب شده بود تا احتمال سرقت و فساد این کالاها افزایش پیدا کند. در حالیکه قفسه بندی ظرفیت انبارها را تا سه برابر افزایش می دهد. این قفسه ها ۳ یا ۴ طبقه است.

جمشیدی همچنین اعلام کرد که قرار است تا پایان دولت سیزدهم ۵۰ درصد از کل انبارها خریداری و مکانیزه شود. مساله قفسه ‌بندی کل انبارها در کل کشور نیز تا یک سال آینده انجام خواهد شد و تا پایان دولت سیزدهم ۷۰ درصد کالاها در انبارهایی خواهند بود که متعلق به سازمان است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های اداره کل ابنیه و اموال تملیکی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سازمان اموال تملیکی , سایت مزایدات , مزایده , مزایده اموال تملیکی, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 118 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 14:37

مزایده پورشه

معاون جمع ‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در ارتباط با پورشه های مزایده ای اختلافی بین سال ساخت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گفت: آن دسته از برندگانی که مبلغ خودروها را پرداخت کرده اند بیش از یک ماه فرصت دارند تا برای پلاک‌گذاری اقدام کنند. اما در این میان شاهد حواشی نیز بودیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

چالش های پورشه های مزایده ای

معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی، سعید غلامی ، در پاسخ به سوالی در ارتباط با  تغییر مدل اعلام شده برخی خودروهای پورشه فروخته شده از سال ۲۰۱۷ به ۲۰۱۸ در زمان کارشناسی راهور و پلاک‌گذاری گفت: با توجه به فوریت زمانی که برای مزایده تعیین شده بود بعضا برخی از اطلاعات مربوط به خودروها به صورت کامل به سازمان اموال تملیکی نرسیده بود، به همین دلیل هم مغایرت‌ هایی میان اسناد این خودروها در گمرکات و ارزیابی کارشناسان رسمی وجود داشت.

وی اضافه کرد: در این زمینه حتی امکان توقف مزایده به دلیل این مغایرت ها نیز وجود نداشت به همین دلیل هم ما تمامی این خودروها را در مزایده قرار دادیم. با این حال این احتمال وجود داشت که ممکن است پس از برنده شدن اشخاص بین اسناد و خودرو مغایرت به وجود بیاید. در ارتباط با خودروهای پورشه هم  اختلافی بین سال ساخت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وجود داشت.

پورشه مزایده ای

غلامی خاطر نشان کرد: بنابراین ما با دو حالت روبرو بودیم، یا فردی که خودرو را برنده شده بود راضی بوده که مابه ‌التفاوت قیمت کارشناسی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی که بین این دو مدل وجود دارد را پرداخت کند. یا اینکه ودیعه فرد به او بازگردانده می ‌شود و خودرو وارد فرایند مزایده بعدی می شود.

معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد خودروهایی که دچار مغایرت در مدل شده ‌اند نیز گفت: برندگانی که مبلغ خودروها را پرداخت کرده اند، بیش از یک ماه فرصت دارند تا برای پلاک‌ گذاری اقدام کنند. در این مدت زمان، تعدادی از دریافت خودرو منصرف شده اند و اعلام کرده ‌اند که مابه‌ التفاوت قیمت را پرداخت نخواهند کرد و خودرو را بازگردانده ‌اند. برخی افراد نیز خودروها را از گمرک خارج نکرده اند.

بیشتر بخوانید: مزایده خودروهای خارجی لوکس در ایران

وی تاکید کرد: اما در این میان هم عده ای حاضر به پرداخت مابه التفاوت شده اند و البته هر دو حالت رخ داده است. با این حال همچنان این روند ادامه دارد. بنابراین تا زمان پایان مهلت پلاک‌گذاری نمی ‌توان به‌ صورت دقیق اعلام کرد که چه تعداد خودرو در حوزه تعیین مدل دچار اختلاف شده ‌اند.

تا پیش از این اختلاف در تعداد سیلندر خودروها سبب شده بود تا تعداد قابل توجهی از پورشه ‌های موجود در مزایده اول از دور مزایده خارج شوند و در مزایده دوم قرار بگیرند. موضوع اختلاف در مدل خودروها هم دومین چالشی است که در مسیر فروش این خودروها به وجود آمده است و این حواشی در ارتباط با پورشه های مزایده ای همچنان ادامه دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مزایده خودرو سواری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : قیمت کارشناسی , ماشین وارداتی , مزایده , مزایده خودرو , مزایده ماشین سواری, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 96 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 14:32

مزایده پورشه

معاون جمع ‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در ارتباط با پورشه های مزایده ای اختلافی بین سال ساخت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گفت: آن دسته از برندگانی که مبلغ خودروها را پرداخت کرده اند بیش از یک ماه فرصت دارند تا برای پلاک‌گذاری اقدام کنند. اما در این میان شاهد حواشی نیز بودیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

چالش های پورشه های مزایده ای

معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی، سعید غلامی ، در پاسخ به سوالی در ارتباط با  تغییر مدل اعلام شده برخی خودروهای پورشه فروخته شده از سال ۲۰۱۷ به ۲۰۱۸ در زمان کارشناسی راهور و پلاک‌گذاری گفت: با توجه به فوریت زمانی که برای مزایده تعیین شده بود بعضا برخی از اطلاعات مربوط به خودروها به صورت کامل به سازمان اموال تملیکی نرسیده بود، به همین دلیل هم مغایرت‌ هایی میان اسناد این خودروها در گمرکات و ارزیابی کارشناسان رسمی وجود داشت.

وی اضافه کرد: در این زمینه حتی امکان توقف مزایده به دلیل این مغایرت ها نیز وجود نداشت به همین دلیل هم ما تمامی این خودروها را در مزایده قرار دادیم. با این حال این احتمال وجود داشت که ممکن است پس از برنده شدن اشخاص بین اسناد و خودرو مغایرت به وجود بیاید. در ارتباط با خودروهای پورشه هم  اختلافی بین سال ساخت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وجود داشت.

پورشه مزایده ای

غلامی خاطر نشان کرد: بنابراین ما با دو حالت روبرو بودیم، یا فردی که خودرو را برنده شده بود راضی بوده که مابه ‌التفاوت قیمت کارشناسی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی که بین این دو مدل وجود دارد را پرداخت کند. یا اینکه ودیعه فرد به او بازگردانده می ‌شود و خودرو وارد فرایند مزایده بعدی می شود.

معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد خودروهایی که دچار مغایرت در مدل شده ‌اند نیز گفت: برندگانی که مبلغ خودروها را پرداخت کرده اند، بیش از یک ماه فرصت دارند تا برای پلاک‌ گذاری اقدام کنند. در این مدت زمان، تعدادی از دریافت خودرو منصرف شده اند و اعلام کرده ‌اند که مابه‌ التفاوت قیمت را پرداخت نخواهند کرد و خودرو را بازگردانده ‌اند. برخی افراد نیز خودروها را از گمرک خارج نکرده اند.

بیشتر بخوانید: مزایده خودروهای خارجی لوکس در ایران

وی تاکید کرد: اما در این میان هم عده ای حاضر به پرداخت مابه التفاوت شده اند و البته هر دو حالت رخ داده است. با این حال همچنان این روند ادامه دارد. بنابراین تا زمان پایان مهلت پلاک‌گذاری نمی ‌توان به‌ صورت دقیق اعلام کرد که چه تعداد خودرو در حوزه تعیین مدل دچار اختلاف شده ‌اند.

تا پیش از این اختلاف در تعداد سیلندر خودروها سبب شده بود تا تعداد قابل توجهی از پورشه ‌های موجود در مزایده اول از دور مزایده خارج شوند و در مزایده دوم قرار بگیرند. موضوع اختلاف در مدل خودروها هم دومین چالشی است که در مسیر فروش این خودروها به وجود آمده است و این حواشی در ارتباط با پورشه های مزایده ای همچنان ادامه دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مزایده خودرو سواری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : قیمت کارشناسی , ماشین وارداتی , مزایده , مزایده خودرو , مزایده ماشین سواری, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 122 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 14:32

چگونه پیمانکار شویم؟

پیمانکاری به معنای مجموعه ای است که به صورت حقیقی یا حقوقی می تواند فعالیت کند. پیمانکار موفق قراردادی را با افراد حقیقی و یا حقوقی با هدف انجام اموری از قبیل تهیه، حمل،نصب، ساخت، اجرا و غیره منعقد می کند و مسئولیت آنها را بر عهده می گیرد. در واقع، پیمانکاران گروه هایی هستند که در قالب شرکت، تمایل خود را با گرفتن مبالغی از طرف مقابل قرارداد، با هدف انجام اموری که به آنها تشریح می شود اعلام می کنند و با بستن  قراردادی آن امور را بر عهده می گیرند.

بنابراین پیمانکار شخصی است که براساس اسناد و مدارک، اجرای موضوع قرارداد را به دو صورت کلی و جزئی بر عهده می گیرد. در حالت اول، پیمانکار می تواند انجام کارها را به صورت جزئی بر عهده بگیرد. در قرارداد پیمانکاری جزئی، پیمانکار تنها بخشی از کارها را بر عهده می گیرد. اما در قرارداد پیمانکاری کلی، تمام اختیارات و کلیه مراحل انجام کار بر عهده پیمانکار است. در ادامه به گروه های اصلی پیمانکاری اشاره کرده و تاسیس شرکت های پیمانکاری را توضیح خواهیم داد. پس با مجله هزاره همراه شوید.

مناقصه پیمانکاری

۱۱ گروه اصلی پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری در زمینه کار و فعالیت شرکت انتخاب می شوند و کاری را که انجام می دهند در حوزه تخصصی مربوط به خود آنها است. انواع این شرکت ها به شرح زیر هستند:

  1. شرکت پیمانکاری در حوزه ساختمان سازی
  2. شرکت پیمانکاری فعال در زمینه راه و ترابری
  3. شرکت‌های پیمانکاری تأسیساتی و تجهیزاتی
  4. شرکت­های پیمانکاری فعال در حوزه صنایع
  5. شرکت ­هایی که در زمینه مرمت و بازسازی آثار باستانی فعال هستند
  6. شرکت پیمانکاری که کاوش­های زیرزمینی انجام می­دهند
  7. شرکت­هایی که در حوزه انرژی (نفت و گاز) فعالیت دارند
  8. شرکت پیمانکاری در حوزه ارتباطات (تلفن و غیره)
  9. شرکت پیمانکاری فعال در حوزه کشاورزی و باغداری
  10. شرکت پیمانکاری که در حوزه صنعت و معدن فعال هستند
  11. شرکت­های پیمانکاری فعال در زمینه نیرو
بیشتر بخوانید: انواع پیمانکار و قراردادهای آنها

راهنمای تاسیس شرکت پیمانکاری

قبل از ثبت شرکت پیمانکاری باید حوزه کاری شرکت خود را مشخص کنید تا بتوانید مجوزهای لازم مربوط به کسب و کار خود را به دست بیاورید. بعد از آن که حوزه کاری خود را مشخص کردید نوبت به تعیین نوع شرکت پیمانکاری می رسد. شرکت های پیمانکاری به دو دسته با مسئولیت محدود و پیمانکاری سهامی خاص تقسیم می شوند. شما با انجام ۵ مرحله زیر می توانید تبدیل به یک شرکت پیمانکاری شوید.

  1. نخستین گام برای تأسیس شرکت پیمانکار موفق، همانند سایر شرکت ­ها انتخاب نام و نوع شرکت است.
  2. دومین مرحله تهیه مدارک برای ارائه به اداره ثبت است.
  3. پس از تایید مدارک توسط اداره ثبت، نوبت به باز کردن حساب بانکی به نام شرکت می رسد.
  4. ارائه فیش بانکی و نامه­ ثبت، قدم بعدی برای تاسیس شرکت پیمانکاری است که انجام این مراحل ۷ روز زمان نیاز دارد.
  5. پس از دریافت شماره ثبت می ­توانید آگهی تاسیس شرکت را توسط روزنامه­ های رسمی اعلام کنید. برای این کار ۱۵ روز زمان نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امروز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیمانکاری , سایت مناقصات پیمانکاری , قرارداد پیمانکاری , مناقصه , مناقصه پیمانکاری, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 81 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 14:25

صادرات مصالح ساختمانی

یک فعال صنفی اعلام کرد: صادرات مصالح ساختمانی به اروپا با توجه به تحریم هایی که وجود دارد امکان پذیر نخواهد بود. این موضوع موجب شده است تا فضای مناسبی برای صادرات غیر رسمی مصالح ساختمانی ایرانی با نام و برندهای مختلف به اروپا ایجاد شود. در ادامه خبر برند مصالح ساختمانی با مجله هزاره همراه شوید.

برند مصالح ساختمانی ایرانی با نام ترک

علیرضا جنتی، عضو انجمن انبوه‌ سازان کشور، مدتی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که در حال حاضر به کشورهای ترکیه، سوریه، عراق، گرجستان، ارمنستان صادرات قابل توجهی داریم. وی همچنین به این نکته اشاره کرد بود که به دلیل وجود تحریم ها برخی از مصالح ساختمانی تولید ایران با نام برندهای ترک وارد بازارهایی مانند هلند و یونان می شود.  این مساله موجب شده است که با وجود تقاضای قابل توجه در کشورهای اروپایی، هیچ نشانه ای از ایرانی بودن در آنها وجود نداشته باشد.

بررسی‌ها نشان می ‌دهد که عامل اصلی از دست رفت بازارهای صادراتی که تقاضای زیادی هم برای آن وجود دارد، بحث مبادلات پولی و بانکی است که باعث شده تجار نتوانند به بازارهای اروپایی نفوذ کنند.

این روزها کاهش ساخت و ساز در داخل کشور موجب شده است تا بسیاری از تولید کنندگان مصالح ساختمانی این خلا را با افزایش صادرات مصالح ساختمانی جبران کنند. همچنین وجود رقبای ترکیه ای نیز موجب شده است که دست تولید کننده ایرانی با توجه به شرایط تحریمی از بسیاری از بازارهای هدف کوتاه بماند. هم اکنون به نظر می رسد که در این میان واسطه هایی سر بر آورده اند که با خروج غیر رسمی مصالح ساختمانی از ایران می توانند کار صادرات مصالح ساختمانی را با روش هایی مختلف به اروپا انجام دهند.

اسماعیل کاظمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران، ضمن اشاره به  اینکه صادرات غیررسمی مصالح ساختمانی بر خلاف قانون است، تصریح کرد: دستگاه‌ های نظارتی نباید اجازه صادرات غیررسمی و قاچاق مصالح ساختمانی را بدهند. در حال حاضر بسیاری از کارخانه ‌ها اقدام به صادرات سیمان، گچ، سیمان سفید و … با نام برند خود می ‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اما شاهدیم در برخی از موارد مصالح ساختمانی از کانال غیر رسمی از کشور خارج می ‌شود. برای اینکه امکان ردیابی آن وجود نداشته باشد، با نام برندهای مختلف محصولات مصالح ساختمانی از کشور خارج می ‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران ضمن تاکید بر آن که امکان صادرات مازاد مصالح ساختمانی وجود دارد گفت: در حال حاضر امکان صادرات رسمی مصالح ساختمانی به اروپا به دلیل مسائل بین‌المللی وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته ما صادراتی به کشورهای همسایه ایران داریم و امکان افزایش این صادرات نیز وجود دارد. ما حتی می توانیم بازار سوریه را به دست بگیریم.

کاظمی در ارتباط با این که برای ساخت مسکن در سوریه و برای تامین مصالح ساختمانی مذاکره ای با اتحادیه انجام شده است گفت: تا به امروز  مذاکره رسمی با اتحادیه انجام نگرفته است اما توانمندی تامین بازار مصالح ساختمانی سوریه وجود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به کاهش ساخت‌ و ساز در کشور امکان افزایش صادرات مصالح ساختمانی وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مربوط به ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : صادرات , مصالح ساختمانی , مناقصه بین المللی , مناقصه ساختمان , مناقصه سوریه, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 80 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 14:16

مزایده شرکت نفت

شرکت نفت ایران (به انگلیسی: National Iranian Oil Company) با مخفف انگلیسی: NIOC یک شرکت دولتی نفت ‌وگاز ایرانی است، که در زمینه اکتشاف، تولید، انتقال، بازاریابی و فروش نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی فعالیت می‌ کند. این شرکت  در سال ۱۳۲۷ پس از ملی شدن نفت ایران، تأسیس شده است.

شرکت ملی نفت ایران از سال ۱۳۳۰ به‌  صورت رسمی جایگزین شرکت نفت ایران و انگلیس شد. بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و تشکیل وزارت نفت، بخش ‌های پائین‌دستی اعم از پالایش و پخش، توزیع گاز و صنایع پتروشیمی، از این شرکت جدا شده و به‌عنوان شرکت‌ هایی مستقل و زیرمجموعه وزارت نفت، فعالیت خود را ادامه دادند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به معرفی بیشتر شرکت نفت ایران می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

تاریخچه شرکت نفت

همانطور که گفتیم  این شرکت در سال ۱۳۲۷ خورشیدی و پس از ملی شدن نفت ایران تاسیس و جایگزین شرکت نفت ایران و انگلیس شد. این شرکت در حال حاضر کاملا دولتی بوده و مدیر عامل آن به پیشنهاد وزیر نفت، انتخاب اعضای هیئت مدیره و در نهایت حکم وزیر منصوب می ‌شود و در سلسله مراتب اداری، معاون وزارت نفت ایران است.

شرکت نفت ملی ایران در میان شرکت ‌های دولتی، سومین تولیدکننده بزرگ نفت پس از سعودی آرامکو (عربستان سعودی) و گازپروم (روسیه) در سال ۲۰۰۷ معرفی شده ‌است. محصولات این شرکت نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی است. شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب با تولید ۸۵٪ از نفت خام این شرکت، بزرگترین تولیدکننده نفت شرکت ملی نفت ایران به ‌شمار می‌ رود و پس از آن، به ترتیب شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بزرگترین زیرمجموعه‌ های شرکت ملی نفت ایران به شمار می روند.

مزایدات شرکت نفت

شرکت ملی نفت ایران، با هدف همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی سایت مزایدات هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات شرکت نفت باشند؛ اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارائه بدهد. در مزایده شرکت نفت نیز شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد و موضوع این مزایدات در ارتباط با این شرکت، عمدتا مزایده های دستگاه جوش و برش، قطعات یدکی، خرید زمین، فروش مغازه، فروش روغن سوخته، فروش خودرو سواری و غیره است. سپس قراردادی ما بین برنده و شرکت نفت به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های قطعات مس، برنج، استیل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سایت مزایدات , شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب , شرکت ملی نفت , مزایده , نفت و گاز, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 64 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 13:58

شروط واردات ماشین آلات معدنی اعلام شد

آمارها نشان می دهند که در حال حاضر در کشور حدود ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی فرسوده وجود دارد که نوسازی آنها به افزایش بازدهی معادن کشور کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین فرسودگی ماشین آلات معدنی از مواردی است که علاوه بر کاهش بهره ‌وری معادن به تعطیلی معادن فعال نیز می تواند منجر شود. با توجه به اهمیت بازسازی و واردات ماشین آلات ‌معدنی برای سال جاری واردات ۲ هزار دستگاه این نوع ماشین آلات در برنامه کشور قرار گرفته است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

جریان توقف و از سرگیری واردات ماشین آلات معدنی

در سال ۱۳۹۹ بر اساس یک دستورالعمل واردات ماشین آلات معدنی متوقف شد اما اجرای این دستورالعمل مشکلاتی به همراه داشت که از جمله آنها به بالا رفتن قیمت ماشین آلات چه به صورت خرید و چه اجاره می توان اشاره کرد. این مساله موحب شد تا واردات این دست از ماشین آلات از سال گذشته در دستور کار قرار بگیرد. بنابراین مجوز واردات برای واردات ۸۷۰ ماشین آلات معدنی صادر شد.

با توجه به نیاز بخش معدن و بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صمت در سال جاری هم این مجوزهای صادر شده برای ماشین آلات معدنی مورد نیاز در بخش معدن حدود ۲ هزار فقره بوده که با ورود این دست از ماشین آلات بخشی از نیاز معدن برطرف خواهد شد.

گزارش های اعلام شده از سوی معاون معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حال حاضر نشان دهنده آن است که ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی فرسوده در کشور وجود دارد که در این زمینه برنامه ریزی ها به این صورت است که سالانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ دستگاه نوسازی شود.

 مزایده ماشین آلات معدنی

بنا بر گفته های رضا محتشمی پور، در سال ۱۳۹۹ دستورالعمل هایی صادر شده است و واردات این نوع از ماشین آلات متوقف شده است. پس از این نیز در مقطعی و با شرایط سخت مجوز واردات ماشین آلات معدنی داده شد که نتیجه آن نیز در عملکرد بازار به چشم می خورد و قیمت ها به شدت افزایش یافته بود. به صورتی که قیمت ۷۰ درصد بالاتر از قیمت تمام شده رسید و قیمت اجاره ماشین آلات در برخی از مناطق مانند شرق کشور بسیار افزایش پیدا کرد.

بر اساس دستورالعمل جدید در زمینه واردات ماشین الات نو معدنی، وارد کننده هیچ گونه محدودیتی ندارد. اما در ارتباط با ماشین الات مستعمل محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. در این زمینه، واردات ماشین ‌آلات زیر ۵ سال ساخت که سابقه ساخت داخل ندارد برای همه معدن‌ کاران آزاد است و واردات ماشین ‌آلات بین ۵ تا ۱۰ سال از مقرراتی تبعیتی می‌کند که بر اساس ظرفیت واحدها بررسی می شود.

محتشمی پور همچنین اضافه کرد: در کنار روند در نظر گرفته شده برای واردات این خودروها، برای تولید مشترک ماشین الات سنگین معدنی نیز با یکی از تولید کنندگان دنیا در حال مذاکره هستیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنعت معدن » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ماشین الات راهسازی , ماشین سنگین معدنی , مزایده خودرو , وزارت صمت, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 19:03

مناقصه ساندویچ پنل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند آجر و سیمان است که با اطمینان کامل می توان از آن استفاده کرد. این سازه دارای مزایای بسیاری از جمله سبک بودن، تحویل و نصب بسیار راحت و سریع، قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن است. ساندویچ پانل از اتصال چند لایه به یکدیگر تشکیل شده است که هر کدام از این لایه ها دارای خاصیت متفاوت فیزیکی و مکانیکی هستند.

در حالت کلی نیز دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی وجود دارد. ساندویچ پانل‌ دیواری و سقفی از سه لایه تشکیل شده‌اند، دو ورق فولادی و یک هسته‌ی میانی به عنوان عایق. در ادامه این مقاله از مجله هزاره با این سازه ها بیشتر آشنا می شویم.

انواع ورق ساندویچ پانل

انواع ورق ساندویچ پانل به شرح زیر است:

ورق آلومینیوم

به ورق ‌های نازکی گفته می ‌شود که قابلیت انعطاف و خم کردن زیادی دارند و  به دلیل نرم بودن به راحتی دور اجسام پیچیده می ‌شوند. از جمله ویژگی این ورق ها می توان به ضد خوردگی بودن آن اشاره کرد.

ورق گالوانیزه

این نوع ورق، ورقی است با خاصیت ضد خوردگی، وزن سبک، اتصال قوی و مستحکم. ورق گالوانیزه فولاد آهنی است که در فلز روی غوطه‌ ور شده است.

ورق آلوزینک

ورق آلوزینک ترکیبی از آلومینیوم، روی و سیلیکون است؛ که دچار خوردگی و زنگ ‌زدگی نمی‌ شود.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

  • قابل استفاده در تمامی اقلیم‌ ها
  • حمل و نقل و جابجایی آسان
  • دارای رنگ ‌های زیبا و متنوع
  •  نصب و اجرای راحت و آسان
  •  استفاده در پروژه ‌های مختلف
  •  کاهش انتقال رطوبت به داخل سازه
  • انتقال صوت و حرارت کاهش می یابد
  • دارای قابلیت شستشو و کاملا بهداشتی
  •  قابلیت بازیافت و بازگشت به محیط زیست
  •  در هنگام بروز حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله و رانش زمین بسیار مقاوم است
  •  مقاوم در برابر زلزله، رانش زمین، باد، طوفان، کولاک، برف و شن
  • مقاوم در برابر تجمع میکروب‌ ها و قارچ‌ ها
  •  سهولت و سرعت نصب
  •  استحکام و دوام
  •  سبک وزن بودن
  • نگهداری ساده و هزینه های پایین
  • مقاومت شیمیایی و بیولوژیکی
  • مقاومت در برابر آب و هوا
ساندویچ پنل سقفی و دیواری

معاملات ساندویچ پانل

شرکت های مختلف دولتی و غیر دولتی که در فرایندهای خود نیاز به انواع ساندویچ پانل دارند؛ برای انجام بهتر و به صرفه تر این فرایند، اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند تا از پیمانکاران مختلف برای پیاده سازی آن کمک بگیرند. این مناقصات با اعلام شرکت مناقصه گزار آغاز شده و در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های مختلف مانند وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

سپس شرکت هایی که شرایط لازم سازمان برگزار کننده مناقصه را داشته باشند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند. سازمان مذکور نیز با بررسی مدارک پیمانکاران از آنها برای مناقصه دعوت کرده و شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که شرایط لازم را داشته باشد و مبلغ پیشنهادی آن برای انجام پروژه کمتر از دیگر رقبا باشد. سپس میان هر دو طرف قراردادی منعقد خواهد شد که تعهدات طرفین و مدت زمان انجام پروژه در آن ذکر می شود. مناقصات ساندویچ پنل عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه انتخاب پیمانکار برای قرارداد و تهیه مصالح، مناقصه خرید، حمل و نصب ساندویچ پنل، مناقصه جمع آوری و نوسازی پانل ها و غیره انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مصالح ساختمانی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مصالح ساختمانی , مناقصه , مناقصه ساختمان, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 19:01

مزایده جدید ایران خودرو

بر اساس اطلاعیه ای که اخیرا منتشر شده است، مزایده جدید ایران خودرو برای خودروهای سواری آسیب دیده صفر کیلومتر و یا کارکرده این شرکت خودروسازی در تاریخ ۱۸ الی ۲۲ آبان انجام می شود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

شرایط شرکت در مزایده جدید ایران خودرو

مزایده جدید ایران خودرو برای آن دسته از خودروهایی است که صفر کیلومتر و  یا کارکرده آسیب دیده هستند. این مزایده از روز ۱۸ آبان ۱۴۰۱ آغاز شده و متقاضیان می توانند از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۶:۳۰ بعد از ظهر تاریخ مذکور، همه روزه به مدت پنج روز از خودروهای قابل عرضه در این مرحله از مزایده ‌های ایران‌خودرو در سایت برگزاری مزایده‌ های این شرکت به آدرس كيلومتر ۱۴ اتوبان تهران-كرج، به طرف شهرك سرو آزاد (پیکانشهر)، خيابان هشتم غربی، انتهای بلوار گیاه‌ شناسی، درب ۲ سایت برگزاری مزایده ‌های ایران‌خودرو بازدید کنند.

با توجه به اینکه این مزایده به صورت اینترنتی برگزار می شود، متقاضیان شرکت در این مزایده باید پس از مشاهده وضعیت محصول مد نظر در سایت برگزاری مزایده های ایران خودرو، برای ارائه پیشنهاد قیمت خود از طریق وب سایت مزایده به آدرس www.ikco.ir/fa/auctions.aspx مراجعه کنند.

در این مزایده محدودیت کد ملی برای ثبت نام و شرکت در مزایده وجود ندارد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های  ۴۴۷۹۶۹۴۸ و ۴۸۲۷۹۳۱۹ تماس حاصل کنید. یادآوری این نکته نیز لازم است که قبل از مراجعه برای ثبت نام و دريافت اسناد مزايده، تكميل اطلاعات شخصی در وب سايت فروش محصولات ایران خودرو به آدرس www.esale.ikco.ir الزامی است. در غیر این صورت، امكان شركت در مزايده وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب ماشین مزایده‌ای

شرایط عمومی شرکت در مزایده جدید ایران خودرو

  • سپرده شركت در مزايده برای هر خودرو مبلغ یکصد ميليون ريال می باشد. امكان اخذ سپرده از طريق درگاه بانكی موجود در سامانه اينترنتی از كارت های عضو شبكه بانكی (شتاب) فراهم می باشد. درگاه بانكی هوشمند، فقط امكان انتقال وجوه از كارت‌های صاحب اصلی حساب بانكی را دارد.
  • مشروح شرايط مزايده در سايت ايران خودرو و سامانه برگزاری مزايده اينترنتی به طور كامل درج شده است. شركت در مزايده و ارائه پيشنهاد قيمت به منزله قبول شروط و تكاليف مقرر در اسناد مزايده می باشد.
  • مزايده گذار در رد يا قبول پيشنهادات در هر مرحله از فرايند مزايده مختار می باشد.
  • شركت كنندگان بايد شرايط مزايده را به دقت مطالعه و سپس تاييد نمايند تا امكان ادامه فرايند شركت در مزايده فراهم گردد.
  • كليه وجوه دريافتی از بابت فروش اقلام موضوع مزايده از طريق درگاه بانكی سامانه بوده ولی برای مبالغ بيش از پنج ميليارد ریال از طريق حواله بانكی خواهد بود. هرگونه ماليات، عوارض و حقوق دولتی مربوطه طبق مقررات و قوانين برعهده برنده مزايده است. همچنين هزينه برگزاری مزايده نيز به عهده برنده مزايده می‌باشد.
  • كليه شركت كنندگان موظف به رعايت دستورالعمل های مرتبط با پيشگيری از ابتلا به ويروس كرونا می باشند. لذا همراه داشتن ماسک و دستكش توسط كليه شركت كنندگان در سايت مزايده الزامی است.
  • برنده مزايده بايستی حداكثر ظرف مدت تعيين و اعلام شده در سامانه و پس از اعلام نتايج، مبلغ پيشنهادی خود را حداكثر تا مهلت تعيين شده بطور كامل واريز نمايد. در غير اين صورت طبق شرايط مزايده، سپرده شركت در مزايده، بدون انجام هرگونه تشريفات قضايی يا اداری به نفع مزايده گزار وصول و شركت كننده حق هيچگونه اعتراضی نخواهد داشت. ضمناً بعد از واريز وجه مابه التفاوت امكان انصراف وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ایران خودرو , سایت مزایدات , شرکت در مزایده , مزایده , مزایده ایران خودرو , مزایده خودرو, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 91 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 19:00

خرید ملک ورثه ای در مزایدات

ملک ورثه ای ملکی است که با فوت مالک به وراث می رسد و معامله این دست از املاک دارای قواعد و مراحل خاص خود  است. بنابراین قبل از اینکه زمین، خانه و هر ملکی که قصد خرید آن را دارید و ورثه ای است و به عبارتی مالکین آن که وراث هستند همه در فروش آن نقش دارند باید دقت لازم را داشته باشید تا به مشکل قانونی نخورید. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی مزایده ملک ورثه ای می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

مزایده ملک ورثه ای

زمانی که مالک یک ملک فوت می کند؛ بر اساس گواهی انحصار وراثت ملک مورد نظر به وارثان می رسد که به آن ملک ورثه ای گفته می شود. زمانی که ورثه ها برای تقسیم ارث و رسیدن هر یک به ارثیه دچار اختلاف های شدید می شوند می توانند برای جلوگیری از این اختلاف به دادگاه محل وقوع ملک موروثی مراجعه کنند. با برگزاری مزایده دادگاه و فروش رفتن ملک موروثی سهم هر کدام از وراث پرداخت می شود. بر اساس ماده ۱۱۴ قانون اجرای احکام مدنی، فروش اموال موروثی از طریق مزایده صورت می گیرد که زمان اجرای این مزایده از طریق رسانه های عمومی مثل روزنامه ها انتشار پیدا می کند.

خریداران ملک ورثه ای نیز باید شرایط مزایده را داشته باشند و قیمتی که برای خرید ملک ورثه ای پیشنهاد می دهند نباید کمتر از نظر کارشناسی شده باشد. اگر دیگر وراث بخواهند که در مزایده ملک موروثی شرکت کنند، از نظر قانونی منعی برای آن ها وجود ندارد، بلکه فقط باید به صورت یک شرکت کننده عادی برخورد کنند و در اجرای مزایده اختلالی ایجاد نکنند.

از سوی دیگر  اگر ملک موروثی در مزایده به فروش نرسد برای بار دوم هم به مزایده گذاشته می شود تا به فروش برسد، در صورتی که در مزایده نوبت دوم هم ملک موروثی به فروش نرفت مامور اجرای مزایده مجبور می شود که قیمت فروش ملک ورثه ای را پایین تر بیاورد در این صورت ملک موروثی به هر میزانی که خریدار پیدا کند به فروش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: در چه صورت زمین و ملک به مزایده گذاشته می‌شود؟

نکات مهم در مزایده املاک موروثی

۱:  در مزایده ملک موروثی به جز هزینه آگهی مزایده برای وراث، هزینه دیگری برای مزایده وجود ندارد.

۲:  در صورتی که یکی از وراث قصد خرید ملک ورثه ای را از دیگر وارثان داشته باشد باید از دادگاه مجوز داشته باشد.

۳:  برنده مزایده صرفا فردی با بالاترین قیمت پیشنهادی است و استثنایی در این امر وجود ندارد.

۴:  خریدار ملک موروثی باید سهم هر یک از وراث را به خود آن ها یا به وکیل قانونی آن ها تحویل بدهد.

۵:  در صورتی که یکی از وراث در مزایده ملک موروثی حضور نداشته باشد و در خارج از کشور باشد وکالت نامه مورد نظر بایستی در دفاتر کنسولی در خارج از ایران تنظیم شده باشد.

۶:  در صورت عدم رسیدن یکی از وراث به سن قانونی در هنگام مزایده ملک موروثی، باید برای او قیم تعیین شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های املاک مسکونی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برنده مزایده , مزایده , مزایده املاک , مزایده دادگستری , مزایده نوبت دوم, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 18:59

تهاتر کالایی

رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار تهاتر کالایی در همه حوزه‌ها انجام شده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

تهاتر کالایی ۳ میلیارد دلاری در سال ۱۴۰۰

علیرضا پیمان ‌پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به اینکه فقط به اعطای مجوز تهاتر اکتشاف نشد، بیان کرد: در کنار آن زیرساخت ‌های تهاتر با کشورهایی مانند پاکستان، ترکیه، روسیه، صربستان، هند و چین ایجاد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: در ارتباط با استفاده از ابزارهای جدید فعالیت مانند پلتفرم‌ هایی که بر پایه بلاک ‌چین هستند که بتوانند قراردادهای هوشمند را پیاده‌ سازی کنند، همچنین استفاده از رمز ارزها در حوزه واردات بر اساس رمز ارزهای قانونی استخراج شده داخلی، اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۰ انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در استفاده از رمز ارزها در فضای بین‌الملل برای دور زدن تحریم‌ ها اقدامات بسیاری تا به امروز، از سوی وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت صورت گرفته است.

پیمان پاک ادامه داد: در نخستین گام هوشمند سازی، نقشه راه توسعه تجارت کشور ترسیم شده است.

علاوه بر این، در این زمینه آرش علوی، عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، در ارتباط با آمار ارائه شده درباره تهاتر کالا در ایران در یک ‌سال گذشته می‌ گوید: رقم تهاتر کالایی ۳ میلیارد دلار، نشان می‌ دهد که این میزان از تهاتر در چهار گروه کالایی عمده صورت گرفته است: میعانات گازی و مشتقات آن، پتروشیمی و فلزات. در کل میزان صادرات ایران، سهم بخش ‌های دیگر کالایی عدد بالایی نیست که بخواهیم بگوییم از این عدد ۳ میلیارد دلار هم تهاتر انجام شده است.

مناقصه صادرات کالا

تاریخچه طرح تهاتر کالایی در کشور

طرح تهاتر کالا در کشور از سال ۱۳۹۷ و  با تشدید تحریم‌ های ایران کلید خورد. در آن زمان دولت وقت در گام نخست قوانین سختگیرانه‌ ای برای رفع  تعهدات ارزی فعالان اقتصادی پیش ‌بینی کرده بود. اما پس از مدتی برای سرعت گرفتن جریان  صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز داخل، در سامانه ثبت سفارش، امکان ورود کالا برمبنای تهاتر در کنار واردات در مقابل صادرات، ارز نیما و ارز اشخاص باز شد.

در آن زمان تهاتر فولاد از سوی ایمیدرو در دستور کار قرار گرفته بود. بنابراین از سال ۱۳۹۸ تهاتر فولاد شروع شد؛ در اوایل سال  1400 هم پتروشیمی‌ ها مجور تهاتر را دریافت کردند. بررسی ها نشان می دهد در سال‌ های ۹۸ تا ۹۹  ارزش تهاتر فولاد بیش از ۳ میلیارد دلار بوده است.  در سال ۹۹ در دوره‌ وزارت علیرضا رزم حسینی بر صمت به صورت محدود قطعات لوازم خانگی و قطعات خودرو نیز در قالب تهاتر وارد کشور می شد. این روزها دامنه تهاتر کالا در کشورمان گسترش بیشتری پیدا کرده است و حجم و نوع کالاها در این زمینه بیشتر شده است. بنابراین تهاتر تقریبا در هر زمینه ای انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های وزارت صنعت معدن و تجارت» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مناقصه ایمیدرو , مناقصه پتروشیمی , مناقصه سازمان توسعه تجارت , مناقصه لوازم خانگی , وزارت صمت, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 70 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 18:59

نحوه انتشار آگهی مناقصه مزایده

این روزها معاملات زیادی با استفاده از فرایندهای مناقصاتی و مزایدات صورت می گیرد. برای اطلاع از این فرایندها نیاز است تا آگهی آنها از سوی سازمان مناقصه گزار در روزنامه های کثیرالانتشار و دیگر مجاری ارتباطی، اطلاع رسانی شود. علاوه بر روزنامه های کثیرالانتشار، سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) و سایت های اطلاع رسانی این آگهی ها نیز مانند وب سایت هزاره در این زمینه فعالیت می کنند. بنابراین انتشار آگهی مناقصه مزایده به روش های مختلفی صورت می گیرد که ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به آن می پردازیم. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

روش های انتشار آگهی مناقصه مزایده

بر اساس قانون، برای رسمیت پیدا کردن مزایدات و مناقصات، چاپ آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار الزامی است. این کار با هدف اطلاع رسانی عمومی و همچنین ثبت مکتوب آنها صورت می گیرد. بنابراین همه متقاضیان برگزاری مناقصه و مزایده وظیفه دارند تا در کنار روزنامه رسمی، با استفاده از روزنامه های کثیرالانتشار نیز به اطلاع رسانی معاملات خود بپردازند. تعرفه و هزینه چاپ این آگهی ها با توجه به روزنامه ای که انتخاب می شود، متفاوت است. علاوه بر این کاراکتر متن نیز در میزان هزینه شما موثر است. پس این عدد در روزنامه های مختلف متغیر خواهد بود.

چاپ آگهی مناقصه و مزایده از ابتدا در روزنامه رسمی انجام می‌ شود. بنابراین نیازی به تایید اداره ثبت شرکت‌ ها برای این منظور نیست. در نتیجه، متقاضی (صاحب آگهی) باید اصل آگهی را مستقیما به دفتر روزنامه رسمی کشور ببرد. آگهی مناقصه و مزایده باید حداقل دو نوبت در روزنامه ‌های کثیرالانتشار کشور و در صورت لزوم یک تا سه نوبت در روزنامه‌های کثیرالانتشار محلی منتشر شود.

موسسات مختلف همچنین می توانند از سامانه ستاد نیز برای انتشار آگهی خود و انجام فرایند مختلف مناقصات و مزایدات خود استفاده کنند. علاوه بر این سامانه، موسسات در صورتی که نیاز داشته باشند می توانند در کنار انتشار آگهی مناقصه مزایده، در روزنامه از دیگر امکانات نشر آگهی در محلات مختلف یا در رسانه های ارتباط جمعی هم استفاده کنند. همچنین آنها می توانند برای افرادی مانند فروشندگان و خریداران کالا و خدمات نیز اقدام به ارسال آگهی کرده و از متقاضیان دعوت به عمل بیاورند.

انتشار آگهی مناقصات و مزایدات

سرویس نشر آگهی مناقصه مزایده هزاره

یکی از روش های انتشار این آگهی ها استفاده از رسانه های جمعی مانند وب سایت های اطلاع رسانی آگهی های مناقصاتی و مزایدات است. وب سایت هزاره با سابقه چندین ساله در این امر یکی از مجاری اطلاع رسانی در این زمینه است.  در حال حاضر اولویت اغلب شرکت ها استفاده بهینه از زمان و بهره وری بیشتر از حداقل منابع است. شما می‌توانید با «سرویس نشر آگهی هزاره» در کمترین زمان ممکن و به راحتی آگهی مناقصه، مزایده و یا استعلام خود را بر روی سایت هزاره منتشر کنید.  در این صورت  چند ده هزار پیمانکار و تامین کننده به آگهی شما دسترسی پیدا کرده و شما می توانید مناسب ترین قیمت و بهترین شرایط اجرا را دریافت کنید.

شما می توانید با تکمیل فرم در آدرس www.hezarehinfo.net/notice/add درخواست خود را جهت انتشار آگهی در سایت هزاره ارسال کنید. این درخواست  توسط کارشناسان بررسی و نتیجه آن به شما اطلاع داده خواهد شد. همچنین می توانید با عضویت در وب سایت هزاره از آخرین آگهی های مناقصاتی و مزایداتی حوزه فعالیت خود مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات هستید « آرشیو مناقصات » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : استعلام بها , سایت مناقصات , ستاد ایران , مزایده , مناقصه , مناقصه و مزایده, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 96 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 18:58

 

پیامک مالیاتی املاک و خودرو

در حال حاضر پیامک مالیاتی برای مالکان  ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ خانه خالی ارسال شده است و هم ‌اکنون در مرحله مطالبه و وصول مالیات است. با ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

پیامک مالیاتی خودرو و خانه های لوکس و خالی از سکنه

معاون فناوری ‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به اینکه تمام خدمات مالیاتی این سازمان از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی قابل انجام است، تصریح کرد: افرادی که مشمول مالیات خانه‌ های خالی و مالیات خودروها و خانه ‌های لوکس هستند، برای صدور قبض و پرداخت آنلاین مالیات باید به این سامانه مراجعه کنند.

در این زمینه، افشین خدامرادی افزود: هدف از سامانه مالیات بر خانه‌ های خالی، ارزش‌گذاری و محاسبه مالیات واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات ‌های مستقیم است. این سامانه با این هدف طراحی و  توسعه داده شده است  و از دی ‌ماه سال ۱۴۰۰ به ‌عنوان یکی از درگاه های ملی خدمات الکترونیک راه‌ اندازی شده است.

خدامرادی خاطر نشان کرد: مودیان مالیاتی همچنینی می توانند با استفاده از بخش ” واحدهای مسکونی خالی از سکنه” در کنار مشاهده لیست املاک مشمول خود نسبت به محاسبات آن واکنش مورد نیاز را ثبت کرده و در صورت نیاز برای صدور قبض و پرداخت آنلاین اقدام کنند.

 پیامک مالیاتی خودرو و خانه های لوکس و خالی از سکنه

خدامرادی همچنین در ارتباط با مالیات بر خودروها و خانه های لوکس اضافه کرد: سامانه مربوط به این مالیات براساس الزامات آیین‌نامه بند (خ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و برمبنای ماده ۶۴ قانون مالیات‌ های مستقیم طراحی و توسعه پیدا کرده است. این سامانه  از دی‌ ماه سال گذشته از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی در دسترس مردم قرار گرفته است.

معاون فناوری ‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: این سامانه همچنین دارای امکاناتی مانند نمایش املاک مشمول مودی به تفکیک ملک و مالیات متعلقه، امکان چاپ قبض و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره‌ حساب اداره کل ذی‌ ربط و همچنین امکان ثبت اعتراض مودی مالیاتی است.

وی در پایان گفت: لیستی شامل تعداد ۵۱۵ هزار و ۵۰۰خانه خالی از وزارت راه ‌و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور تحویل داده شده است و بر این اساس، برای مالکان این خانه‌ ها پیامک اطلاع ‌رسانی ارسال شده و در حال حاضر نیز در مرحله مطالبه و وصول مالیات است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خودرو لوکس , مالیات , مزایده املاک , مزایده خودرو , وزارت راه و شهرسازی , وزارت صمت, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 18:44